joi, 2 august 2012

A 3-a întâlnire de proiect – Insula Reunion, Franţa

În perioada 26.06 – 01.07.2012 a avut loc cea de-a treia întâlnire din cadrul proiectului multilateral Comenius „Citoyenneté active et dialogue européen inter-culturel par nos traditions”, în insula Reunion, Franţa, situată în Oceanul Indian, la peste 12.000 km de România, la instituţia Lycée Professionnel de Saint Pierre.
Programul a inclus diverse activităţi pentru îndeplinirea obiectivelor proiectului, care au vizat o mai bună cunoaştere a regiunii, a tradiţiilor, obiceiurilor locale şi ne-au permis să surprindem în acest colţ de tropice contraste extraordinare.
În prima zi, am vizitat instituţia gazdă, am făcut cunoştinţă cu profesorii, am vizionat o expoziţie cu lucrările elevilor de la specializarea Artă şi comunicare grafică la TAFF (Terres Australes et Antarctiques Françaises).
A doua zi am avut prima şedinţă de lucru, unde fiecare partener a prezentat activităţile derulate la nivel local şi la nivel de parteneriat de la ultima întâlnire de proiect până în prezent şi s-a discutat despre planul comun de lucru pentru realizarea produselor finale.
Dupa prima şedinţă de lucru, am vizitat un sat tradiţional, Entre-Deux, unde am participat la gătirea şi degustarea unor produse culinare tradiţionale, a urmat un spectacol de dansuri locale, sega şi maloya, am vizitat un cuptor de coacere a cafelei locale într-o ambianţă cu poezie şi cântec, iar însoţiţi de ghid, am vizitat case tradiţionale creole înconjurate de grădini cu flori.
Seara am fost întâmpinaţi cu căldură la Primărie, unde erau arborate steagurile tuturor ţărilor partenere şi ni s-a oferit un suvenir din partea autorităţilor locale.

 A treia zi a urmat o excursie culturală la Cilaos, un circ natural al insulei, unde am vizitat atelierul de gravură “Philippe Turpin”, muzeul de broderie, muzeul viei şi vinului, Casa Zafer Lontan, cu obiecte şi produse tradiţionale.

        În ziua următoare s-a organizat o drumeţie până la craterul vulcanic Dolomieu, format în anul 1791, ca urmare a unei erupţii explozive a Masivului Piton de la Fournaise. După-amiază, am făcut scufundări şi snorkeling în Oceanul Indian, am avut ocazia să admirăm recifuri de corali, laguna cu apă turcoaz şi peşti minunaţi coloraţi, iar seara s-a organizat o cină festivă la care au participat cadrele didactice din şcoală.
Următoarea zi a avut loc a doua şedinţă de proiect, unde s-au luat decizii importante şi necesare pentru următorii paşi în derularea proiectului, s-au semnat documentele şi s-au distribuit atestatele de participare la întâlnirea de proiect. Seara a avut loc o cină tradiţională pe malul mării, pregătită de părinţi şi de elevi, s-au interpretat cântece tradiţionale din fiecare ţară parteneră.
 Ultima zi am vizitat Grădina Botanică “Le Jardin des parfums et des épices”, situată în oraşul Saint-Philippe, cu peste 1500 specii de plante şi am explorat scurgeri de lavă solidificate din partea de nord-est a insulei. 
Cea de-a treia reuniune de proiect a fost foarte bogată în evenimente, a cunoscut un progres în ceea ce priveşte comunicarea dintre parteneri, a facilitat dialogul intercultural, legătura dintre participanţi este din ce în ce mai strânsă, fiind uniţi în diversitate.

Toţi partenerii au apreciat calitatea organizării realizate de echipa gazdă, cu un program bine structurat, diversificat pentru cunoaşterea tradiţiilor locale.

***Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu